Domowy kebab w wersji fit

Domowy kebab w wersji fit

Z mąki, masła i wody zagniatamy ciasto (konsystencją powinno przypominać ciasto na pierogi, więc w razie potrzeby dodajemy wody). Odstawiamy je by odpoczęło na 20 minut. Dzielimy je na dwie części i z każdej rozwałkować cienki placek (podsypując mąką). Gotowe placki smażymy na dobrze rozgrzanej teflonowej patelni bez tłuszczu. Gdy tylko na ich powierzchni pojawią się bąble przewracamy na drugą stronę, smażymy jeszcze chwilę i zdejmujemy z patelni (nie należy ich za długo smażyć ponieważ robią się suche i łamliwe). Można wykorzystać również gotowe placki tortilli, najlepiej pełnoziarniste.

Pierś z kurczaka kroimy w paski. Dodajemy przyprawę kebab-gyros i dokładni obtaczamy w niej mięso. Smażymy na patelni grillowej bez dodatku tłuszczu.
Ogórka obieramy, pozbawiamy środa z pestkami i ścieramy na tarce na grubych oczkach. Lekko solimy i odstawiamy na chwilę, aż ogórek puści sok.  Odciśniętego ogórka dodajemy do jogurtu, przyprawiamy solą, pieprzem, kuminem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

Na gotowy placek nakładamy sos tzatzyki, sałatę, pomidora, piórka czerwonej cebuli oraz paski kurczaka  i zawijamy.

Składniki:

PLACKI:

  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • ok. 1/8 szklanki ciepłej wody
  • 1 łyżeczka miękkiego masła
  • sól

DODATKI:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • przyprawa kebab-gyros
  • sól
  • pieprz
  • czerwona cebula
  • pomidor
  • sałata ( np. rukola, lodowa lub roszponka)

SOS TZATZYKI:

  • 1 mały jogurt
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 mały ogórek
  • szczypta mielonego kuminu
  • sól i pieprz